Traductor

dimecres, 3 d’octubre de 2012

RECURSOS INHUMANS (I)

Circular 104/2012


No en saben o ho fan aposta? Aquesta pregunta és purament retòrica, perquè saben bé que ho fan aposta. Hi ha un conjunt de normes bàsiques en la gestió de persones que són de manual. No cal tenir la llicenciatura en RRHH, ni ser un psicoanalista, ni doctor en Dret Laboral per discernir quines són les polítiques més racionals que, a més d'afavorir la pau social i l'harmonia laboral, milloren la productivitat.
A les properes circulars analitzarem, amb exemples concrets, els errors més greus que comet la Direcció del BMN, amb l'assentiment actiu i col·laboracionista d'uns teòrics representants dels treballadors i de les treballadores. La quantitat d'errors és tan enorme que, per força, es veu una intencionalitat clara de malmenar les persones.
La primera constatació que s'adverteix és l'alt nivell d'insatisfacció laboral de tota la plantilla. Fins i tot els maltractadors, que obeeixen cegament les instruccions de la Direcció, estan insatisfets, perquè saben que el seu paper no té gaire més futur que  el dels mocadors de paper: usar i tirar! Un axioma en el món empresarial és que una persona satisfeta en el lloc de feina millora espectacularment l'eficàcia i, amb ella, la rendibilitat. En el sentit contrari, quan una persona fa feina insatisfeta els resultats són molt més negatius. No només això, sinó que la insatisfacció genera inestabilitat laboral i emocional. Tot plegat, genera una atmosfera irrespirable amb els companys de feina i, per descomptat, perjudica la bona atenció als clients.
(...) 


Descarregar en PDF - Català

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.