Traductor

divendres, 19 d’octubre de 2012

RECURSOS INHUMANS (IV)

Circular UOB 114/2012

A la circular anterior d’aquesta sèrie, vàrem advertir de dos errors fonamentals en la Direcció de Persones: no atendre la veu de la plantilla i orientar-se a enfortir el poder i no els resultats. Aquestes dues equivocacions, tradicionals a les empreses antigues, han emergit amb força en el cas del BMN.

Els errors més destacats en la gestió i direcció de les persones són molt coneguts. Tot i que la millor assessoria laboral sempre és escoltar la plantilla, resulta d’interès consultar les publicacions que adverteixen de les equivocacions més tradicionals, perquè solen aportar una metodologia per evitar les patinades i, fins i tot, després de caure en l’error, suggereixen mecanismes de correcció aplicables. És sabut que ningú neix format i que els ensenyaments teòrics són insuficients per evitar aprendre de les experiències personals. És bo que tothom hagi d’aprendre dels errors, perquè no hi ha experts que els puguin evitar tots. Així i tot, algunes pautes de conducta són de manual i, per tant, brinden informació i formació. N’anomenarem algunes:
Sempre és millor convèncer que vèncer
Donar ordres és fàcil. Ordenar, en canvi, és difícil. Una cosa és imposar normes i una altra és recollir les aportacions per estructurar-les i planificar-les d’acord amb un calendari i un ordre de prioritats. En el món de les entitats financeres, de forma molt accentuada els darrers mesos, les direccions instrueixen de manera imperativa i fora cap incentiu l’obtenció d’uns objectius que, la majoria de vegades, s’han de canviar per ordres contradictòries. Amb això, els directius perden tota credibilitat i confiança davant dels subordinats que acaben obeint sense convicció.
Cal impedir que ens comandi el dia a dia
La intensitat de la feina quotidiana sol impedir preveure assolir els objectius finals. Les contínues interrupcions dels superiors, amb telefonades, correus electrònics i observacions a operacions realitzades fan perdre el temps. Si, a això, s’hi afegeixen requeriments per elaborar informes periòdics, l’endarreriment es multiplica i farceix la feina d’accions no operatives ni productives. Aquests reculls d’informació, al final, solen servir únicament per justificar la feina dels comandaments intermedis, però ni tan sols és analitzada, perquè de 10 vegades 9, és una documentació que s’arxiva.
Fer allò que és urgent no ens ha d’impedir fer allò que és necessari
És convenient tenir marcats uns objectius a termini i, periòdicament, fer un balanç per revisar la situació, corregir la prioritat i focalitzar l’atenció sobre els punts més febles. Aquest seguiment ha de servir per motivar i comprometre l’equip de feina en assolir els objectius generals. En aquest camí, la immediatesa sol dificultar la visió de futur, perquè actuar a curt termini emboira la perspectiva.

(...)

Descarregar circular completa en PDF - Català

Descargar cicular completa en PDF - Castellano

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.