Traductor

divendres, 26 d’octubre de 2012

RECURSOS INHUMANS (V)

Circular UOB 120/2012


Un conflicte no resolt és una derrota a la intel·ligència
Els enfrontaments més enrevessats són els que més interessa resoldre, perquè són causa de nous i més complicats problemes. Abandonar un conflicte, perquè és difícil és una equivocació majúscula que a mig termini sol sortir molt cara. Com més llunyanes són les posicions, major és la necessitat de dialogar. És lícit considerar l’altra part negociadora com a adversària, però això no és argument per ficar el cap sota l’ala i defugir les converses. Hem de tenir present que la pau es fa amb l’enemic. Així que cal incrementar l’esforç negociador quan més irritant sigui la situació i quan major sigui la distància en les pretensions de cada una de les parts. 

El temps incrementa els conflictes
Un altre dels errors greus en matèria de Recursos Humans és creure que deixar passar el temps soluciona els problemes. Tot el contrari, els conflictes es fan crònics i, després, són molt més mals de resoldre. En el fons, aquesta tècnica de “ja vendran a demanar auxili”, típica dels dirigents prepotents, és l’inici del fracàs. L’espera endarrereix l’entesa. Fer-se el desmenjat amb talent és infantil i ridícul, perquè orgull o incompetència. La gestió de les persones ha de ser diligent i proactiva. Mai no s’han de deixar problemes pendents per petits que siguin, perquè moltes mosques maten un ase.

Els directius han de saber fer qualsevol feina
Impulsar un sistema de gestió classista que separi els directius dels subordinats és (...)



Descarregar circular completa en PDF - Català

Descarga circular completa en PDF - Castellano 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.