Traductor

dilluns, 5 de novembre de 2012

CLIENTS I EMPLEATS DESVALGUTS

Circular UOB 125/2012


A l’informatiu de les 7 hores del matí de dia 1 de novembre, el festiu dia de Tots Sants, el Canal 24 HORAS de TVE, oferia una notícia[1] que motivà alarma social als clients i empleats del BMN. La informació s’escampà arreu com una taca d’oli i la premsa (ABC, Ultima Hora i, sobretot, l’especialitzada), multiplicava l’alarma i la inquietud. La procedència era una notícia d’EFE que, en la forma presentada, generava la por i la inseguretat. Si sempre és altament perillós el pànic social, ara ho és molt més amb la situació de crisi que s’accentua en el cas de les entitats financeres.
El fet que el primer nom del titular fos el del BMN i que es parlés de linea roja va generar un neguit que es transformà en telefonades i consultes que feien preveure una gran afluència a les nostres oficines. Efectivament, tot el divendres, dia 2, la inquietud es va fer present. Una vegada més, la plantilla va ser un dic de contenció per asserenar els clients i impedir la retirada de dipòsits. El problema és que, durant tot aquell matí, a UOB vàrem rebre dotzenes de telefonades i correus que ens manifestaven una gran preocupació i un sentiment d’abandó absolut per part d’una Direcció autista. Ni un trist comunicat, ni un missatge tranquil·litzador, ni la més mínima informació, ni cap idea o instrucció per reaccionar i poder argumentar o combatre la informació divulgada... res de res! Era un dia de pont que, aparentment, la feina s’havia de reduir a la meitat i, en canvi, es va més que duplicar. No era operatòria administrativa. Era un autèntica teràpia col·lectiva contra la por que requeria un suport de sucursals eficient i una comunicació diligent i efectiva, però part damunt de tot exigia que la Direcció mostràs la cara i arbitràs mesures urgents d’intendència a la plantilla.
El mateix dia 2, com a autèntic insult a la intel·ligència, a qualque zona pitjaven per fomentar la captació de passiu fresc. A quin món viuen els directius? Mentre una modèlica plantilla s’esforçava per tapar les vies d’aigua generades per la mala gestió, mentre les treballadores i els treballadors feien l’ullastre esbrancat per retenir els clients espantats amb les notícies de premsa, alguns directivetxos pressionaven per anar a captar nous clients, perquè “ara tenim bones ofertes de preu”. Ara? Després de tant de temps de perdre clients per manca d’adaptació al mercat? El preu no val res quan fa ofertes qui no té credibilitat i qui s’ha carregat la confiança dels clients!
Intendència 0! Intel·ligència 0! On és la Direcció? Sabem on hauria de ser: tancada!


[1] Aquest va ser el bessó de la notícia:

BMN, Liberbank, Caja 3 y CEISS requerirán ayuda pública para recapitalizarse

31-10-2012 / 19:31 h EFE. El Banco de España y la Comisión Europea consideran que el Banco Popular y la zaragozana Ibercaja "serán capaces" de recapitalizarse sin apoyo estatal.
Al otro lado de la línea roja se sitúan, según el Banco de España, los antiguos socios de Ibercaja, al igual que ocurrirá con BMN y CEISS. 

(...)

Descarregar circular completa en PDF - Català

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.