Traductor

dijous, 18 de maig de 2017

SOS, això (BMN) és Can Pixa!

Circ. 032/2017
Circular completa (PDF): català / castellano 


Dia 17 de maig la direcció ha publicat a la plantilla dos comunicats-nyap que encara incrementaran més el desgavell, el desordre i la mala organització que impera i prospera a BMN. Des que Luis de Guindos va donar el sus a la integració del banc –del qual va ser conseller (vet aquí un conflicte d’interessos, article 11 de la Llei 3/2015, de 30 de març, reguladora del ejercicio del alto cargo de la Administración General del Estado)– amb Bankia, l’adopció de mètodes i criteris per assemblar-nos cada dia més a l’entitat que ens ha de xuclar va al galop.
Un exemple clar d’assimilació és la posada en marxa, com vàrem anunciar en el nostre darrer comunicat, d’un “Portal de Ventas por Gestor”: un rànquing de treballadors, als que s’assigna individualment una nota per agregació dels punts assignats per cada una de les vendes realitzades. La única agregació que podria tenir alguna validesa (amb excepcions!) seria la de l’oficina (equip de feina i unitat productiva), però al comunicat, ni l’anomenen! A BMN, com vàrem preveure, la cosa queda en un campi qui pugui fratricida. Pretenen fomentar l’individualisme més pervers enlloc de la feina en equip. La direcció podrà incrementar la pressió damunt els individus emprant la vella tàctica de l’espigueo. Què passa amb les operacions que introdueix en el sistema una persona diferent a la que ha fet la gestió? Què passa amb els treballadors que treballen eminentment a caixa? Qui s’apuntarà una acció comercial feta a caixa derivada cap a una taula de gestió? Què passa amb els que gestionen els caixers automàtics? Quants de punts dóna, tot això? Qui voldrà fer tasques que no donen punts? A qui s’assignaran? A qui s’assignaran les accions comercials d’or que valen per trenta o quaranta de les habituals? O no s’han preocupat d’analitzar com es treballa a les oficines o els importa ben poc. Només volen més i més pressió!
El segon nyap és el referit a les obligacions de comunicar les reduccions de finançament (Llei 5/2015, de 27 d’abril, de foment del finançament empresarial). Aquí BMN es marca un “on vaig dir dic, dic Frederic” i enlloc de fer les comunicacions de manera centralitzada, tot deixant marca a la base de dades per tal d’informar les oficines, ara resulta que cada sucursal haurà de posar els burofaxos i gestionar tota la paperassa. A més a més, diu que “Las Direcciones Regionales, Negocio y Riesgos harán seguimiento de las operaciones que vayan a vencer, siendo responsabilidad de la sucursal el cumplimiento de los plazos marcados. O sigui, que les oficines ja esperen un altre amable correu, a més dels de campanyes de plans de pensions, d’assegurances, disposicions de CCCRs, de preconcedits, targetes de crèdit... i ara també els correus per pressionar els que tinguin pocs punts a la lliga; a tot això s’afegirà, deim, un nou correu que els carregarà de més feina burocràtica i hores devers Correus, quelcom totalment incongruent amb el desig d’incrementar la productivitat per empleat. Emplaçam la direcció a repensar-se aquest procediment i que es pugui fer centralitzadament i en línia!
Wanna Cry, BMN?
Dia 15 de maig la plantilla va rebre un correu de Seguridad Lògica, d’assumpte LEER “MEDIDA ADICIONAL DE PROTECCIÓN PARA CONTRARESTAR (sic) EL VIRUS WANNACRY”. Ens informava de l’actualització automàtica dels equips informàtics amb la darrera versió del sistema operatiu, tant les estacions de treball com els portàtils.
¿Medida adicional? Quina gràcia, l’empresa! Ens demanam si hem estat en perill d’infecció per no tenir els sistemes convenientment actualitzats. Si hi ha un denou per aquest motiu, serà responsabilitat de la direcció, no dels usuaris que, aclaparats per la pressió del dia a dia, eventualment executin sense voler un programari maliciós.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.