Traductor

dijous, 8 de juny de 2017

Enfilall de demandes contra BMN | Proposta d'escrit a la DGSyFP

Circ. 39-2017
PDF (català| castellano)

Enfilall de demandes contra BMN


Els damnificats pels acords d’externalització de BMN, acords impugnats per UOB, CCOO i CGT i depurats per l’Audiència Nacional i Tribunal Suprem en la STS 716/2016, ja presenten demandes individuals. Se senyalen judicis i de ben segur començaran a caure sentències favorables als treballadors.
Els dos acords bessons d’externalització, del backoffice a Energuia Web (filial d’Accenture) i dels serveis generals a Docout, varen ser subscrits per BMN, la respectiva empresa cessionària i els sindicats UGT i SESFI. Aquests dos sindicats, asseguts a la bancada patronal en la vista oral celebrada a l’Audiència Nacional, varen ser molt actius en la defensa dels acords. Com era possible, si dins les tertúlies de juristes ja es donava per irrebatible i guanyadora l’argumentació aportada per UOB, de conculcació de la normativa europea?
A UGT i SESFI que varen signar aquells acords declarats frau de llei els hem instat públicament i repetides vegades a demanar excuses i a exigir/exercir la consegüent reparació. Però segueixen aferrats a la consigna de l’empresa: que la nul·litat dels acords no va anul·lar l’externalització sinó només el canvi de condicions. Molt absurd, tenint en compte que la immensa majoria d’afectats varen optar per la rescissió contractual. No veuen encara que en aquesta qüestió no hi ha zones grises? No veuen que només hi ha dues trinxeres? O s’està en la de les empreses, de les que el Tribunal Suprem ha dit que “Ha quedado acreditado, hasta la saciedad, que la finalidad perseguida por las empresas no fue nunca la de garantizar los empleos, sino todo lo contrario” o s’està en la trinxera de la dignitat: la que compartim treballadors i sindicats que posam els drets dels treballadors part damunt totes les altres consideracions.

Reflexió: vius i ungles, electorat!


Hi haurà qualque treballador/a de les Balears que, en les properes eleccions, voti sindicats col·laboracionistes amb l’espoliació?: extracció salarial, obsequi 25 anys, assegurança de vida i salut, pla de pensions...? 

Proposta d'escrit a la DGSyFP


Ve de la circular anterior. Se li hauria d’adjuntar la vostra reclamació no atesa. Es pot descarregar el fitxer amb el text en aquest enllaç.
A la Subdirección General de Planes y Fondos de Pensiones

Paseo de la Castellana, 44

28046 Madrid
Asunto: N-2428 | Relación con Expte. 1180/2017 | Afectación de derechos consolidados por Vida Laboral incompleta | Desprotección en un entorno de transformación de prestación definida a aportación definida
Señores/as:

Soy partícipe/expartícipe del Plan de Pensiones de Promoción Conjunta de Empleados de BMN (PPPCEBMN, N-2428) procedente del Plan de Pensiones de Sa Nostra y el motivo de mi reclamación es que se me ha comunicado una disminución de derechos consolidados a 31-12-2013/2014.

Adjunto les remito reclamación que dirigí al presidente de la Comisión de Control del PPPCEBMN, hasta la fecha sin respuesta ni acuse de recibo alguno. Este asunto tiene relación con el expediente 1180/2017.

Al parecer se tomaron acuerdos en Comisión de Control que implicaron no seguir las bases técnicas sino realizar cálculos actuariales adaptados a la más reciente normativa de Seguridad Social, disminuyendo por ello provisiones matemáticas de ejercicios pasados y anteriores a la transformación a aportación definida. Pero estos nuevos cálculos posiblemente no han tenido en cuenta el total de años que he cotizado al sistema de la Seguridad Social, dato de gran repercusión si se aplica el cambio normativo –y sin repercusión siguiendo las bases técnicas de aplicación–. Si se toma la nueva normativa de Seguridad Social, ello no debería hacerse de manera parcial.

Por otra parte, entiendo que reducir los derechos consolidados (y certificados) puede conculcar el principio de “irrevocabilidad de aportaciones”. Una reducción de la provisión matemática no tendría por qué llevar asociada una reducción ipso facto de los derechos consolidados, máxime atendiendo a los reglamentos y bases técnicas del plan de pensiones de Sa Nostra (el anterior a la transformación).

Asimismo, entiendo que en un entorno de transformación de prestación definida a aportación definida el derecho consolidado debería haber sido objeto de especial protección y es evidente que no ha sido así, al menos en mi caso.

Finalmente, en mi declaración del IRPF correspondiente al ejercicio fiscal 2013/2014 incluí las contribuciones a planes de pensiones que me comunicó la Entidad Gestora mediante Certificado Fiscal. En dicho certificado figuraban también los derechos consolidados asociados a dicha contribución. Ambos datos son dependientes entre sí. ¿Cómo es posible que un tercero me modifique a estas alturas un dato que figura en mis declaraciones del IRPF de ejercicios fiscales anteriores?

Ruego que desde este centro directivo se tomen las medidas oportunas en defensa de mis derechos.

Atte.,

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.